torstai 22. maaliskuuta 2012

-

Kello lyö kolmea yöllä ja en saa unta. Se johtuu joko energiajuomasta tai normaalista levottomuudestani jota koen melkein joka yö. Sama se.

Ennenkuin jatkan eteenpäin, toivoisin että tekin lukisitte tämän.
http://jezebel.com/5856145/geeks-get-eating-disorders-too

Pakko myöntää että olen tähän aikaan todella herkkä ihminen. Muistot, pieni tressi tai kappaleen sanoitukset voivat saada minut itkemään noin nain. Joten ei ihme että tuo herkisti minua.



Se on yksi asia mitä en tule koskaan ymmärtämään, miksi "ylipainoisia" pilkataan cosplayssa? Tiedän että cosplayn suurin tarkoitus on pilkunviilata pukua, mahdollisimman identtinen olla etc etc... Ja kyllä, kisoissa saa plussaa kun valitset itsellesi sopivan hahmon ruumiisi mukaisesti. Oma mielipiteeni on, älä arvioi toisen pukua jos hän ei ole kisaamass atai ole samanlainen tosikko cossaaja kuin minä/sinä olet. (Jotkut tulevat sinne vain pitämään hauskaa, ei itkemään verta pukunsa vuoksi)

Voi kuinka monesti olen saanut kuulla joltakin ihmiseltä "näytti makkarankuorelta" juttuja keskellä conia. Ja itse käännyn katsomana ihmistä, tämä ei tuskin ole minua suurempi. Minä olen muodokas 42 kokoa oleva nainen. Todella tasapaksu ja vain 166cm pitkä. Minä TOIVOIN että minä olisin ollut tuo "makkarankuoressa" ollut kyseinen henkilö. Toinen asia minkä muistan hämärästi, on eräs cosplayaaja joka sattui olemaan minuakin pyöreämpi. Puku oli selvästikkin hänen ensimmäinen, myös näin hän kertoi. Hän puhui innoissaan tapahtumasta ja kertoi sen olevan hänelle ensimmäinen. Sitten henkilö X kättelee tätä ja sanoo "Moi, oon elitistipaska" antaen samalla hyvin kylmän katseen tutkaillen ihmisen pukua ja muotoja. En ole nähnyt tätä cosplayaajaa enää sittemmin tapahtumissa...ja toivon todellakin että se ei johtunut tästä.


Joskus minua huvittaa(tai itkettää) kuinka ihminen valitsee laihan cosplayaajan paremmaksi cossaajaksi vain kropan takia, eikä katso kuinka enemmän yksityiskohtia tällä isommalla yksilöllä on. Älkää ottako tätä asiaa väärin, en pilkkaa laihoja ihmisiä. Minä katson pukuja, en muotoja.


Surullisinta on että tunnen ihmisiä jotka ovat hankkineet itselleen syömishäiriön vain cosplayn nimessä. Minne se kaikki hauskuus putoaa samalla viemäriin..Enkä nyt tarkoita sitä että teet pukua kiireellä viikon ajan ja unohdat syödä tai ei ole aikaa. Kumpa asia olisikin niin.

Tälle asialle en voi valitettavasti mitään, eikä varmaan kukaan muukaan. Kumpa se olisikin vain nappia painamalla poissa.

Mutta hei, nyt silmäni alkaa pyörimään päässä, enkä varmaan muista enää kaikkea mitä olen kirjoittanut. Joten painun nukkumaan ennenkuin tummat silmänaluseni ovat kirjaimellisesti mustat.

Hyvää yötä.

Ps: Lupaan että ensi tilitys on jotain hauskempaa.

5 kommenttia:

  1. "Se on yksi asia mitä en tule koskaan ymmärtämään, miksi "ylipainoisia" pilkataan cosplayssa? "

    Ylipainoisia pilkataan jokaisella elämänalueella, koska se kuvaa huonoa elämänhallintaa ja laiskuutta.
    Asia ei välttämättä todellisuudessa ole näin, mutta niin monet olettavat ajattelematta sen pidemmälle.

    Toisekseen sinun ei tarvitse olla edes ylipainoinen tullaksesi pilkatuksi vartalon perusteella.
    Olen kokoa 36-38 ja minua on haukuttu läskiksi, liian pieni tissiseksi, liian leveäperseiseksi jne.
    Valitettavasti cosplay coneissa on tiivisettynä "Arvioi ja tule arvioiduksi".
    Asiattomia kommentteja voi yleensä katsoa nokkaansa pitkin ja jättää omaan arvoonsa.

    VastaaPoista
  2. johtunee myös varmasti siitä ne kommentit että aika monet eikypsynet alkaa laaritella. Ite aloitin koosta 38 laihduttmaaan kokoon 34 yläasteelal juuri kiusaamisen takia.
    Monet saattaa myös alkaa haukkumaan esim kateellisuudesta ja pakko on löydettävä se joku syy miksi haukkua ja pilkata lyttyyn puku vaikka yleisessä näkemyksessä ei olisi mitään vikaa.

    VastaaPoista
  3. Rullarinkieli: Kyllä. Sattumoisin cosplay on niitä harrastuksia missä sinuahan tullaan kritisoiman jokaisessa asiaassa, kyllä. Mutta jostain syystä suurin "virhe" on olla liian kurvikas tai pyöreä pukuunsa on aika suosittua sanoa ekana. Itse olen sujut oman kroppani kanssa ollut jo jonkun aikaa, mutta enemmän myötätuskaa on lähipiiristä joka on saanut kokea rankempaa pilkkaamista muodoistaan foorumeilla. Olen kyllä sanonut että jättää ne omana arvoonsa, bloggaa anonyymi kommentit pois. Koska silloin hekin menettävät voimansa.

    Saaraz: Kaikkihan tietysti tekevät mitä haluavat, tarkoitan tuota laihdutusta. Itsekin yritän parhaillaan kiinteyttäää itseäni, en laihduttaa. ja todellakin kyllä, näitäkin tapauksia on paaaaaljon. Mutta se on normaali ihmisen luonne. Myös se kuinka feimi/suosittu cossaaja olet jotenki nostattaa sitä kuinka voi tulla pilkatuksi ihan tyhmistä juoruista mitkä ei välttämättä pidä paikkansa.Samahan tietyt pätee no.-....KAIKISSA työssä ja harrastuksissa. Pitää vain jaksaa niellä se kaikki ales ja muistaa että ihminen tartte kuin ne muutama hyvä ystävä tueksi.

    VastaaPoista
  4. Olen minäkin maksapallero cosplaypuvuissa. Mutta kuten Rullarinkeli sanoi "Arvioi ja tule arvioiduksi" pitää paikkaansa. Koska sitä ei voi kieltää etteikö cosplay olisi yksi ulkonäköpainoitteimista harrastuksista. Jos harrastaa cosplayta niin pitäisi tietää että sua tullaan arvioimaan ja sitä negatiivistä kritiikkiä tulee jos ei keholtaan tai ulkonäöltään "sovi" kyseiseksi hahmoksi. Monet cosplayt ovat hyviä vähän lihavemmillakin jos asu on onnistunut, mutta maalaisjärki on ihan hyvä juttu jos joku oikeasti ylipainoinen cossaa esim. Black rock shooteria. Ymmärrät varmaa mitä tarkoitan?

    VastaaPoista
  5. Olen lihava. Ja loukkaa kyllä suuresti Se, että aloitin vasta coneissa käymisen ja asuni olivat aika surkeita, ja vedin aika kivasti katseita. Sen viime kertasen conin jälkeen aloin jo miettiä sitä että lopetan cossaamisen.. Ja tätä mieltä olen, lihavat saa cossata mitä ikinä haluaa, ja sen pikku coni kansankin pitäisi Se ymmärtää. Cossien tekoa jatkan yhä mutta niistä pitää tulla täydellisiä että selviää conissa vähäillä katseilla :/

    VastaaPoista