sunnuntai 7. lokakuuta 2012

Lopeta se vikinä!

Yksi asia mitä en voi sietää on pessimisti, ja valitettavasti blogini on ollut sitä täynnä viime aikoina. Tai sitten vain se tuntuu siltä itseni kohdalla. Noh, oli miten oli...SE LOPPUU NYT! Potkaisen pessimisti Anea pyllylle ja tervehdin positiivista Anea!

Tietty huonoja asioita käynyt coneissa ja cossien teossa, tietty on tullut tehtyä virheitä useaan otteeseen. Mutta se että olen harrastanut tätä rumbaa vuodesta 2006 meinaa että en ole lopettamassa! En todellakaan, aion jatkaa tätä niin kauan kun olen kävelevä fossiili. Silloin voin cossia lempi vanhuksiani.

Tilasin tuossa keskiviikkona peruukin jota olen himonnut kuukausia. Se on niin herkullisen värikäs että en voinut vastustaa ja myin muutamat peruukit pois niin piti saada uusi kulta. Vaikka tiedän että en ole "täydellisin" ihminen cossaamaan tätä hahmoa, se ei tee siitä sen vähempää hauskempaa. Ihastuin oikeastaan hahmoon vasta peruukin tilattua. Aloitin sarjan katsomisen vasta sen jälkeen, sarja toisin on ollut jo yli vuoden tiedossani. Mutta olen sen verran hidas katsomaan mitään. En toisin kerro vielä hahmoa, sitten vasta kun peruukki saapuu kotiin!

Sen verran kerron että hahmolla on vaaleanpunaiset/pinkit hiukset. Ja kyllä, se on animesta. Ja sukupuoli on hyvin arveluttava. Muttajooh..eteenpäin...


Theeheee.

Suurien virheiden joukossa on silti sitä hyvääkin muistettavaa


 Olen tässä jonkun aikaa kyseenalaistanut itseäni cosseissa. Etenkin jos kyse olisi bishie hahmosta, jotenkin vaan olen kartannut niitä. Mutta muutamat kommentit youtube sivulla on ollut piristykseksi, kiitos heille.
 Kyseenalaistan itseäni joskus liikaakin, mutta tiedän mistä tarkalleen asujen puutteet aina johtuu. Rahasta. Ei edes ajasta, vaan enimmäkseen rahasta. Ja pienen verran hätiköidyistä asioista. Mutta en silti lopettaisi tätä harrastusta mistään hinnasta...
On asuja joista olen  ylpeä suorituksesta, ja uskon että kaikilla on asuja joista pitävät, ja sitten niitä huonompia. Ne joiden virheet tahdot korjata ja parantaa.  Ja se saa meidät jatkamaan eteenpäin tässä
 5-100€ budjetti. Mitä sillä väliä on? Pienin hinta jonka olen käyttänyt cossiin on juuri se viisi euroa ja suuremmasta summasta en tahdo edes tietää tai välitä! Jos todella rakastat harrastustasi niin sen ei pitäisi haittaa, voit aina tehdä hitaasti ja hartaasti pukusi.
 Joka kerta kun alkaa miettimään virheitä puvuissaan, pitäisi yrittää kohdistaa ajatukset niihin parempiin faktoihin.  Saatoit ehkä unohtaa maalata sen tietyn asian kenkään, tai bindisi hajosi...kenties paita oli liian iso? Tai valvoit kolme yötä putkeen ommellessasi sitä ja itkit samalla "en pysty tähän"... Noh, se ei silti saanut meitä lopettamaan harrastusta siihen paikkaan..eihän?
 Koska asiahan on niin että..
 Minä ja sinä...
 Me tehdään tätä harrastusta syystä että..
 Me satumme pitämään siitä enemmän kuin "juttuna"...
 Tapaat uusia ihmisiä, uusia haasteita...
Ihminen kehittyy tässä harrastuksessa ehkä enemmän kuin muussa harrastuksessa, henkisesti ja fyysisesti.


 Ja me tehdään sitä koska me voimme.






Hyvää yötä!
xoxo Ane-ue


Edit
Unohdin tärkeimmän asian mainita, tämä kyseinen kappale on palauttanut positiivisuuteni pinnalle.Joten ehkä se myös voisi auttaa teitäkin.


5 kommenttia:

  1. kiitos kiitos juuri tätä tarvitsin<3 olen ollut ihan maassa sen takia että mulla ei ole tilaa cosseille, eikä varaa uusiin. ny vähän positiivisyyttä kehään ja eikun vastaanottamaan uutta haastetta!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Yes! Ainahan voi kokeilla kierrättää! Olen ainakin itse tykännyt JOKAIKISESTÄ cossistasi!

      Poista
  2. Ihanan positiivinen ja kannustava teksti! Kiitos siitä! ^^ Minulla tosin kun ei ole työtä ja elän vanhempieni rahoilla ja on noi kirjoituksetkin niin cosseille ei oikein ole tilaa... =__= Ja vanhempani eivät vieläkään ymmärrä että conit kirjoitetaan C:llä eikä K:lla...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ymmärrän tuskan. Itse olen itse kustantanut pukuni ja matkat, siksi varmaan rahasta on aina pulaa niiden kanssa. Ja iso-siskot on (kuuden lapsen perhe ja olen nuorin) aina ja yhäkin hieman tätä harrastusta vastaan, niin ei tiedä edes mitä ajatella coneista ja cosplayaamisesta. Niille se on kai vain ohimenevä asia, tai sama asia kuin leikkisin barbeilla yhä(tsk.leikkisin jos voisin! Siinäkään mitää vikaa olisi) Eivät oikeen tajua cosplayn suurta osaa elämässä.

      Poista
  3. Wow! Selasin näitä sun hivenen vanhempiaki bloggailuja ja tämä postaus kyllä nosti hymyn huulille, ihanan positiivista ja todella kannustavaa tekstiä! :) Näin vasta-alkajanakin paineet ovat olleet suuria, saattaa kyllä johtua myös perfektionistisesta luonteenlaadustani... Mutta kiitos, sai kyllä hymyilemään ja antoi jotain kautta uutta voimaa ja uskoakin omaan itseen ja taitoihin :)

    VastaaPoista