perjantai 4. toukokuuta 2012

SE puku

Tiedän että jotkut ovat jo odotelleet tietoa mikä puku on tulossa EC karsintaan. No, tänä vuonna kyllä kerron sen. Koska en oikeastaan pidä salaisista cosseista muutenkaan, muutenkin olen puhunut tämän tekemisestä varmaan pari vuotta kaverieden kanssa....joten jotkut  saattoivat aavistaa tämän.

Kauan pähkäilyn ja inpsiraation haussa päädyin vanhaan haaveeseeni.. johon sain mahtavat kaavatkin. Tuttu hahmo jo vuodelta 2008, Ai Enma.. Jigoku Shoujosta. Olen kerran cosplayannut samaa hahmoa, valitettavasti siihen aikaan ...olin..no sanotaan että..huono...ekoja kertoja kun ompelin itse pukuni.

Välineet, kankaat, värit..kaikki on jo hankittu. Ja ei, en ole vielä aloittanut varsinaisesti, mutta minä en näe paniikkia lähimaillakaan. Koska tunnen ihmisiä jotka tekevät kisapukunsa vasta viimeisellä viikolla, tai jopa neljä päivää ennenmmin. Jopa vaikeampaa  pukua. Ja minä valitettavasti en ehdi vielä aloittamaan, koska olen lähdössä helsinkiin muutamaksi päiväksi, muttakun sieltä palaan, aloitan urakan. On hyvä olla no-life niin saa ompelurauhan.

En muista kuinka kauan olen haaveillut tämän tekemistä, rakastan vain tätä sarjaa ja ..tämä....nämä värit...voi luoja. *heiluu cosplay ekstaasissa* Pitäisi vain muistaa tilata nyt ne piilarit ajoissa Ai Enmalle..

Miinus puolet... tulen kuolemaan vähintään puvun kuumuuteen. Eipä kai muuta.... Ehkä myös pitkä peruukki tulee tappamaan minut.  Olen nyt vain iloinen että olen löytänyt kankaat ajoissa ja vielä niin täydelliset.... Tietysti joudun tekemään kukat erikseen pukuun. Maalaamaan ne yksitellen. Mutta väritkin löytyi jo. Kerrankin cosplay-jumala  on armollinen.

 Vielä ei tuosta sen enempää!


Ompelin tänään Brieifn  pukua eteenpäin vielä olisi hihojen ja hupun kanssa tappelua. Repun "putki" osa läytyi, joka on imurin vanha putki. Briefin peruukki myös viimein saapui.

Ja tämä kissa on häiriköinyt työntekoani nyt joka toinen minuutti..


Bad kitty! Voisin tässä vihjata myös seuraavasta asiasta, laitan peruukkejja taas myyntiin. PILKKA HINTAAN, peruukit tulee tänne joten kannattaa tiirailla.



Xoxo Ane-ue

1 kommentti:

  1. kiva nähdä että joku jaksaa tehdä tuon upean kimonon ja vielä niin tärkeään ja upeaan kisaan!
    toivottavasti onnistut :3
    muista ostaa paljon suihkutettavaa hoitoainetta jota laitella peruukkiin ennen lavalle menoa, ettei se ole sähköinen ja näytä pörröiseltä. se olisi kurjaa... itse olen myös kulttuurinipottaja, joten älä pue kimonoa päälle ilman että tiedät siitä edes hieman jotain. muista että sillä on väliä kumpi puoli kimonosta tulee päällepäin, esim. :3
    onnea kukkien maalaamiseen! toivottavasti ne onnistuu paremmin kuin Yukarin puvun helmet o/

    VastaaPoista